piatok 25. decembra 2015

Čo bolo po operácii?

Po operácii ma každý deň informovali o Elinkinom stave. Na druhý deň mi volali, že sa jej ale zhoršil stav, pretože sa odrazu objavila krv v moči, nasadili jej lieky, vkuse jej tiekli infúzie. Lieky nezabrali  a tak jej pridali okrem liekov, ktoré sa po takom zákroku dávajú aj druhé silnejšie antibiotiká a kvôli podozreniu na nádor v močáku jej robili nie celkom bežné usg, to ale našťastie vylúčili, stále sa však nedarilo zvládnuť infekciu. Aby toho stále nebolo málo na ďaľší deň mi lekár volal, že začala krvácať a už jej pomaly nemajú kde zaviesť kanylu, pretože jej praskajú všetky napichnuté cievy, takže jej zaviedli kanyly do zadných labiek. Keďže po operácii musia zdravotníci pomáhať s močením a kadením, opäť nasledoval telefonát, že dostala silnú dermatitídu na dotknutých miestach, musia ju oholiť a nasadiť liečbu aj na to. Povedala som veterinárovi, že Eli je celkom zdravý psík a nikdy jej nič nebolo, načo mi odpovedal, že ak sa niečo pokazí väčšinou sa to pokazí úplne všetko naraz ako v našom prípade. Nepotešilo ma keď povedal, že je smutná, pretože nerozumie čo sa to deje, tak som hneď utekala a odniesla jej tričko, v ktorom som celú noc spala aj jej plyšovú opičku, aby vedela, že som ju neopustila a som stále s ňou / aj keď mi neodporúčali osobnú návštevu u nej / po čom sa jej začal pomaličky zlepšovať stav. Lieky na močák zabrali, hoci stále musela byť na infúziách. Čo ale zaostávalo bolo zlepšenie po neurologickej stránke. Zvyčajne skúšajú psíkov stavať na nohy už druhý deň po operácii avšak kvôli všetkým spomínaným komplikáciám sa všetko odsúvalo. Keď sa podarilo zvládnuť ako tak uvedené problémy, vybrali kanyly zo zadných labieka dali už iba jednu do prednej labky. Dobrá správa bola, že má zachovanú hlbokú citllivosť, vzápätí však moje nadšenie schladili, pretože to ešte ani ďaleka neznamená,  že bude chodiť... Totiž centrá pre motoriku / prirodzený pohyb / sú práve v tej časti miechy, ktorá bola najviac poškodená.
Ozaj ešte som zabudla spomenúť, že keď mi oznámili že Elinka krváca, upozornili ma, že krvácanie môže byť aj v okolí miechy, kde museli lekári odpíliť zo stavcov, aby čo najrýchlejšie uvoľnili tlak na miechu, avšak nemôžu podať lieky na zastavenie krvácania, pretože miecha práve potrebuje na svoju regeneráciu aj krvné zásobovanie a tak sme teda čakali...

pokračovanie v ďaľšom príspevku....

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Celkový počet zobrazení stránky